Sådan mindsker du dårlige betalere i virksomheden

13 January 2020 Silje Hansen

editorial

Er du erhvervsdrivende, er du sikkert bekendt med, hvor vigtigt det er med likviditet og et godt cashflow i selskabet. Det kræver at der er lagt en god procedurer for, at levere sit produkt eller ydelse samt at kunne få opkrævet pengene for det efterfølgende. Det er meget normalt, at man i nogle tilfælde er nødt til at sende en efterregning eller faktura, hvis det er Business to Business. Det er dog desværre langt fra alle der er lige gode til at få betalt deres regninger. Der kan naturligvis være misforståelser eller andet i vejen, men det kan hurtigt blive en stor last for både den mindre og større virksomhed. Det kan blive tidskrævende at få inddrevet disse penge, da kunden enten kan være svært at få fat på, eller komme med et konkret forslag til at betale pengene retur på. Der kan være mange undskyldninger for, hvorfor de mener at de ikke skal betale regningen eller for hvorfor de ikke er i stand til det nu. 

Derfor bør du hyre et professionelt inkassofirma

Der kan være mange gode argumenter for at vælge et inkassofirma til at inddrive sine udestående fakturaer. En af de store gevinster for dig som virksomhedsejer, er at du ikke skal bruge unødvendig tid og kræfter på at kontakter de forskellige kunder og finde en løsning på at få pengene retur. Her får du frigivet en masse tid og kræfter du kan bruge på at løfte virksomheden og skabe værdi på de områder du er bedst til. Hermed overlader du ansvaret til professionelle fagfolk, der kun beskæftiger sig med at løse netop disse udfordringer. Her vil du indlede en dialog med dine kunder, hvorpå du kan få pengene retur. Hvis det er helt umuligt, har du også mulighed for at indkalde den dårlige betaler i retten, for at se om der kan findes en løsning, hvor alle parter kan gå tilfredse derfra. 

More articles