Få lavet et skarpt logo design

16 March 2020 Lotte Hindsberg

editorial

Vi kender alle sammen det med at stå med en bog i hånden og ud fra omslaget alene skulle vurdere om det er en bog, der er værd at læse. Er omslaget flot visuelt og appellende vælger du den, men ser omslaget kedelig ud vil du lægge den tilbage og kun hvis du havde fået den anbefalet af nogle, som du normalt deler smag med vil du købe den. Det samme sker med din visuelle identitet og logo design. Står det knivskarpt, efterlader du et godt førstehåndsindtryk hos nye mulige kunder, der ikke kender dig og ved hvad du kan. Det er årsagen til, at det ikke bør overlades til hvem som helst eller du kaster dig ud i at lave det selv. Brug de penge, det kræver at få lavet det rigtigt. 

Hvordan ser et knivskarpt logo ud?

Et knivskarpt logo er enkelt og tidløst. Tænk f.eks. på hvor enkelt mange af de sociale mediers logoer ser ud. Facebooks enkle hvide f på en blå baggrund eller McDonalds gyldne buer. Det er 2 logoer, der kan genkendes om det ses på en lille skærm på din telefon eller om du ser den på en kæmpe Billboard på 1 km. afstand. 

Det skal være et logo, der er nemt at lave små ændringer på, som kunder ikke lægger mærke til, men som forsat får logoet til at fremstå skarpt og tidløst. 

Samtidig skal dit logo udtrykke det som du og din virksomhed står for og det er derfor at det er en god ide at tage din grafiker med på råd fra starten, så du får det helt rigtige visuelle udtryk. Start med at lægge en overordnede strategi for din virksomhed. Hvad står virksomheden for og hvad vil den være kendt for og få så din grafiker til at lave logoet på baggrund af det.

 

More articles