Få de bedste resultater af din online marketing med hjælp fra et Adwords bureau

14 February 2020 Astrid Pedersen

editorial

Hvis du ikke ser de resultater af din webshop, som du måske havde ønsket dig, kan det være nødvendigt at booste såvel sidens besøgstal som dens konverterings rate ved hjælp af en skudsikker online marketing strategi. En sådan bør altid inkludere SEM – Search Engine Marketing, eller søgemaskine markedsføring på dansk – som et at de vigtigste elementer.

SEM er en disciplin, som i al sin enkelthed handler om at dirigere potentielle kunder ind på relevante landing pages ved hjælp af online reklamer, som figurerer i bestemte søgeresultater. Og dette gøre på mest effektive vis via Google Ads.

Hvad er Google Ads?

Google Ads – tidligere kendt som Google AdWords – er betalte annoncer, som placeres strategisk øverst på søgeresultat siden ved søgning på bestemte ord eller fraser. Du er sikkert stødt på Google Ads, når du har søgt på bestemte emner. Google Ads kan kendes derpå, at de er forsynet med en lille ”Ad” etiket, som indikerer, at der her er tale om betalt indhold og ikke et organisk søgeresultat.

Når du som annoncør betaler et professionelt Google Adwords bureau for at reklamere for din website på dine vegne, kan du forvente, at bureauet gør alt hvad det kan for at få dine Google Ads til at ligge så højt placeret som muligt på søge termer, som er så relevante som det kan lade sig gøre.

Fordelen ved denne form for markedsføring er, at du fanger kunderne på et tidspunkt, hvor de allerede til en vis grad er købe parate. Hvis en potentiel kunde eksempelvis søger på ”Sommerhus i Sydfrankrig”, betyder det sandsynligvis, at vedkommende er i markedet efter et sommerhus i det sydfranske. Og så giver det en verden af mening hvis annoncen for din sommerhus udlejning i Sydfrankrig popper op som noget af det første.

Du kan læse mere om Google Ads på Adtimize.dk

More articles