En måde at skabe godt omdømme via gulvafslibning

15 September 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Denne artikel er gjort konkret ved at bruge et eksempel med et firma, der begår sig med gulvafslibning, men du kan sagtens overføre de gode fiduser heri til helt andre firmaer, som du sidder og bestyrer.

For hvordan skaber man egentlig godt omdømme i en forretning, som i denne forbindelse er med gulvafslibning?

Det direkte og – givet – det vigtigste, er selvfølgelig, at man sørger for, at kunderne laver positiv og oprigtig omtale af ens service med at slibe gulve ned, om det så er med, at man er effektivt, at man udfører jobbet i god kvalitet, at man yder det ekstra uden at forlange betaling eller noget helt andet.

Den slags kan komme til udslag alt fra, at man giver dem en god anmeldelse på nettet, skriver venligt om dem på de sociale medier, eller man godt gammeldags fortæller over hækken til naboen, at dette gulvafslibningsfirma skal man vælge hver gang.

Men der er også andre ting, man kan gøre, som ikke direkte relaterer sig til selve arbejdet og som på kort sigt måske kan virke som en unødvendig udgift.

Her skal man så ikke undervurdere den gode omtale det vil føre med sig og som næsten er gratis reklame.

Helt konkret drejer det sig om, at man som gulvafslibningsfirma gør alt fra at støtte lokale foreninger, som vil give et godt omdømme i lokalmiljøet, men man kan også sende penge til et velgørende formål.

Noget helt tredje kan være, når der er de famøse landsindsamlinger, hvor man så kan få ens firmanavn og logo på tv, når man giver midler til indsamling. Den slags er også reklame.

På den måde kommer man både ud lokalt og nationalt, og det er noget, som man kan fremhæve længe og som vil give god omtale.

Men lad os slutte af med noget konkret angående gulvafslibning ved at læse gulvkanonen blogindlæg.

More articles